2013. szeptember 22., vasárnap

.:: 4. Fejezet : A bosszúálló ::.

Sziasztok! 

Először is nagyon sajnálom, hogy csak most jelentkezem, de a suli miatt kicsit felfordult az életem.  S bár az előző résznél azt mondtam, hogy még a verébtábor előtt vagy után felteszem a részt, mégsem így lett. Ennek oka a fáradtság valamint az időhiány voltak. 
Elvégre hajnali kettőkor az udvaron szaladgálni teljesen normális. Ugye kreatív felsőbb évesek? 

De most sem javult ám sokat a helyzetem: minden reggel ötkor kelek a hatkor induló buszom miatt és délután négykor érek haza. Utána még tanulnom is kell persze, így a blogolás végleg hétvégi program maradt. 
Mindegy nem panaszkodom tovább, mostantól próbálok visszaállni  a "megszokott" rendszerhez, s minden hétvégén jelentkezni! 

Ui : Köszönöm az újabb két díjat, sokat jelentenek, ha időm engedi mihamarabb ki is teszem őket

Ennyit szerettem volna!
Jó olvasást és kitartást a sulihoz!
xx






  4. A bosszúálló


 / Louis Tomlinson /



Loholok. A levegő süvít fülemben, mellkasom szaporátlanul emelkedik fel s alá, szívem nagyokat dobban, ahogy eszeveszett tempóban rakom jobb lábam újra és újra bal tagom felé. A hűvös esti levegő, mely tüdőmbe áramlik ingerli torkomat, végtagjaim görcsölnek a gyors mozgástól; légzésem kihagy egy ütemet, mikor a fák között suhanva bagolyszó hallatszik. Rettegve veszek erőt magamon, s próbálom meg követni az előttem rohanó fiút, mielőtt még mindketten üldözőink karmai közé kerülnénk.

Lassan egy fertályórája rejtőzködünk már az erdőben, menekülve a zsoldosok csapatai s más állati ragadozók elől. Társam, aki egyben késő esti látogatóm is volt, nem igazán törődik velem, bár a helyében valószínűleg én is inkább a saját irhámat menteném.

– Segíthetek? – szólal fel mögülem valaki, mire megremegek. Zavartan köszörülöm meg torkomat, s hátat fordítva a rendetlenség uralta kupacnak, tekintetem a betolakodóra emelem.
Barna haja pajzsként keresztezi arcát, smaragd szemei kivívóan furakszanak íriszeimbe fekete csuklyája alól; karjait enyhén megmozdítva elém tárja oldalán csüngő éles kardját. Nagyot nyelve teszek egy lépést hátra, s emelem tekintetem az ablakon át beszűrődő fénytől csillogó orcára. Az  elszánt arckifejezés arra enged következtetnem, hogy az ismeretlen tisztában van félelmemmel s emiatt igencsak fölényben érzi magát.
– Ki vagy te?– kiszáradt szám miatt inkább hörgésre hasonlító beszédem elnyeli az időközben eleredt eső cseppjeinek párkányon való pattogása. Egy másodpercig azt is hiszem, hogy a szavak nem jutottak el a küszöbön álldogáló idegenig, de mikor harsány nevetése hallatszik rájövök, hogy bizony pontosan hallotta minden szavamat.
A fölényes grimasz sokáig tölti még be a hely szürkeségét, gazdája térdére támaszkodva csitítja feltörő érzelmeit, majd szinte könnyeit törölgetve kapja felém ismét tekintetét.  
– Hogy ki vagyok? – mormolja maga elé, s tesz felém egy nagyobb lépést, mire ösztönösen hátrálni kezdek.
Hátam a nedves fához simul, két bokám összekoccan, ahogy lábaim megfeszülnek a hirtelen jött hidegtől, az idegen azonban egyre közelebb s közelebb ér hozzám, szinte érzem magamon meleg leheletét, ahogy alig tíz centire állva tőlem a falhoz présel. Meleg tenyere csuklómra simul, karjaim fejem fölé emelkednek, halk szavai keményen érintik fülemet: 
– A nevem lényegtelen, sokkal fontosabb mi is vagyok én. Az vagyok, akinek nem számít, hogy te vagy a király fia, akit nem érdekelnek a kis bugyuta törvények, melyeket a családod hozott. Egy dolog van, ami éltet – fintorogva lép el tőlem, félbehagyva mondanivalóját s nagyot köp a padlóra.
Sokkoltan szakadok el a ház falától, s a kézfejemen futó vörös csíkokat nézegetve próbálom megemészteni, hogy ez az őrült pontosan tudja ki vagyok és abból amit mondott úgy tűnik nem igazán kedvel. De akkor mi a fenéért nem tesz semmit? Ha bántani akar öljön meg, de ne álljon egy helybe s őrölje fel még inkább amúgy is cafatokban lógó idegeimet. Mert rettegek, bevallom bármennyire is szégyen ez rám nézve, mégis így van. A nagy és bátor Tomlinson dinasztia legifjabb férfi tagja nem mer szembenézni a sorsával, s kiállni családja mellett a becsmérlő szavakkal szemben.
– Tudni szeretnéd mi az? – jön hozzám ismét közelebb, de ezúttal kardját is előrántja s torkomnak szegezve ismét sarokba szorít.
Légzésem lelassul, a vér ereimbe fagy, ahogy picit följebb emelve a fegyvert sebet ejt arcomon. A fájdalom eluralkodik testemen, s megfeledkezve az ujjaimon lévő – napközben a kantárról tapadt hozzájuk –  porszemekről ijedten kapok a sebhez, ezáltal újabb kellemetlen érzést okozva magamnak.
– A bosszú. Sokan ostoba mód azt hiszik csak a gyengék fegyvere lehet. Mennyire tévednek. Ha valaki képes elfogadva a múltját megtorolni azt, amit ellene tettek jóval erősebb ellenségeinél. Nagyobb ember tőlük, nincs előtte akadály, senki sem mer vele szembeszállni. Ez vagyok én, a bosszúálló.


 ***

Hajnalodik. A Nap frissen ébredve indul reggeli útjára, hogy színessé festhesse az égboltot; az éj lakói visszahúzódnak vackaikba, míg a nappal tevékenykedők épp csak elhagyták  helyüket. Jómagam legalább két órája bolyongok már a zöldellő ágak között, alsó végtagjaim lassacskán felmondják a szolgálatot s időközben "cimborámat" is sikerült elveszítenem. Bár az utolsó dolognak talán még örülhetnék is, túlzottan sok sötétség volt abban a suhancban ahhoz, hogy megbízhassak benne, máskülönben úgysem érnék semmit az ismeretségünkkel.
Gondolataim között még mindig ott lebegnek sötétbe súgott szavai, s a mögöttük megbúvó fenyegetés, mely egyértelműen nekem szólt, valamiért engem akar. Vajon mi miatt lettem hirtelenjében ilyen híres?
Elmélkedésemnek végül egy felbukkanó templomtorony vetett véget, minek látványára mozgásom ismételten sokkal intenzívebb lett és szinte száguldottam az apró falucska felé. Az erdő zöldjének takarásában egy igazán szívélyes kis családra lelek, mindenhol vidám kacarászó gyerkőcök s őket megrovó anyukáik bukkannak fel.
Egy pillanatra megtorpanok s csak a boldogság hangjaira figyelek, melyeket a hamarosan megkonduló harang kísér útjukon s válik hirtelen minden oly természetessé, mintha csak életem mindennapját itt töltöttem volna. Annyira egyszerűnek, megszokottnak s mindenekelőtt békésnek tűnik itt minden, hogy legszívesebben időm végezetéig itt maradnék. Távol a problémáktól, a családtól és ostoba törvényeitől, messze a tróntól és vele a királyi feladatóktól; köznépi életet akarok.
– Bocsánat – csilingel mellettem egy gyönyörű leány, majd amilyen gyorsan jött, úgy el is tűnik az óriási néptömegben, kik mindannyian Isten házába igyekeznek. Misenap van itt is, ahogy az egész birodalomban, de most valahogy nincs kedvem csatlakozni a vallásos tömeghez.
Feltartott kezeimmel védekezvén török utat az áradatban s az egyik kis kőházhoz oldalazok, szorosan muskátli tarkította ablaka alá, nehogy ismét elsodorjanak.
Hunyorítva pillantgatok jobbra - balra hátha felfedezek valaki ismerőst, mikor is szemrevételezek egy barna kobakot, s birtokosát ki épp rózsaszirmokat szedeget a földről. Leszámítva, hogy a hímneműek táborát erősíti nem is lenne ez olyan fura, de mikor felemelve fejét szemeit enyémekbe fúrja lefagyok. 
Ki a fene ő és miért van mindig ott, ahol én? 

1 megjegyzés:

  1. ÚRISTEN. Ez nekem iszonyatosan tetszik! Mármint nem csak a rész, hanem maga a történet is! De mivel új külsőt "gyártottál", ezért arról is írnék pár mondatot. :)
    Először is a fejléc valami hihetetlenül gyönyörű... lenne. Egyetlen egy kivetnivaló van, ami nem más, mint a túlzott tépés. Azaz az alján (szerintem) túl nagy darabot radíroztál le, így kisebbnek/keskenyebbnek tűnik a fejléc - ami nekem igazából nem nagyon tetszik. Ettől függetlenül imádom, de tényleg tetszik a szürke és a lovagias/régies képek a háttérben. Másodszor szerintem a fő háttérkép, ez a szürke-fekete nem tetszik, valahogy... nem mutat szépen; más választanék. :)
    De mindegy is, én nem kritikus vagyok, csak egy olvasó... ideje a lényegre rátérni, a 4. rész véleményezésére.
    Asdfghjkl. Nagyon betaláltál a cselekménnyel, rejtélyes volt, izgalmas, pont, amire szükségem van. Akárkit akármit mond, szerintem iszonyat szépen írsz, a leírások fantasztikusak voltak, s mikor Louis nyakát megvágták, hát az valami... OMG. Éreztem azt a fájdalmat, amikor kosz kerül a sebbe! Nagyon ügyes vagy, csak gratulálni tudok! Egyébként volt pár vesszőhiba, a 's' kötőszócska elé is kell vessző, mai te jó párszor elhagytál. Ám ettől eltekintek, mivel a cselekmény és a megfogalmazás mindenért kárpótol. Erre aztán érdemes várni, bármikor is hozod a következőt! :)
    domii, xoxo

    VálaszTörlés